
درک خطرات سایبری
بیش از 80 درصد از کسب و کارها اطلاعات حیاتی مانند اطلاعات حساب های مالی، اطلاعات کارکنان یا داده های مشتری را پردازش می کنند. امنیت کسب و کار نه تنها برای محافظت از اطلاعات شما مهم است. همچنین یک راه کلیدی برای محافظت و حفظ اعتماد با مشتریان شما است.
بهبود امنیت کسب و کار آنلاین، بخش مهمی برای سالم نگه داشتن کسب و کار شما به طور کلی است.
ابزارهای دیجیتال به مولدهای کلیدی رشد و انعطافپذیری کسبوکار تبدیل شدهاند. در واقع، کسبوکارهای کوچک در اروپا که از ابزارهای آنلاین استفاده میکردند، 80 درصد فروش بهتری نسبت به کسبوکارهایی داشتند که این کار را نمیکردند. اما، برای هر کسبوکاری که سعی میکند از فرصتهای دیجیتال حداکثر استفاده را ببرد، انجام چند قدم برای اطمینان از ایمن ماندن سازمانها به صورت آنلاین مهم است.
برخی از صاحبان مشاغل معتقدند که کسب و کار آنها به دلیل ماهیت محصول یا مدل کسب و کارشان در معرض خطر نیست و در نتیجه کارمندان خود را با آموزش یا سیاست های امنیت سایبری آماده نمی کنند. اما در واقع، هر نوع کسب و کاری می تواند در معرض خطر باشد.
مجرمان سایبری چگونه فکر می کنند ؟
بیشتر مجرمان سایبری اهداف را بر اساس سیگنالهای فنی ارزیابی میکنند که نشان میدهد یک کسبوکار ممکن است آسیبپذیر باشد. این موارد میتواند شامل وبسایتهای قدیمی، نرمافزارهای بهروزرسانی نشده یا آسیبپذیریهای فنی در دستگاههای کارمند باشد.
مجرمان سایبری حتی ممکن است هرگز اطلاعات برند یا کسب و کار خاصی را قبل از هدف قرار دادن یک تجارت بررسی نکنند.
به عنوان مثال، به حضور آنلاین خود همانطور که در مورد یک خانه فکر می کنید فکر کنید. این دارای نقاط ورودی مختلفی است که مجرمان سایبری آنها را آزمایش می کنند تا ببینند آیا این نقاط به درستی قفل شده اند یا خیر. و آنها می توانند این کار را به طور خودکار با استفاده از کد انجام دهند که به هر دری می زند تا ببیند کدام یک باز می شود. در ابتدا، مجرم سایبری نمی دانست یا اهمیتی نمی داد که چه چیزی در خانه است. آنها فقط سعی می کنند ببینند کدام یک امن است و کدام یک آسیب پذیر است. آیا قفل در باز است یا پنجره باز مانده است؟ این آسیبپذیریهای احتمالی بسیار مهمتر از شکل ظاهری خانه یا محلهای است که در آن قرار دارد.
علاوه بر این، برخی از انواع حملات سایبری بسیاری از مشاغل مختلف را در یک حمله مورد هدف قرار می دهند، شبیه به نفوذ به هر خانه در همان خیابان، بنابراین وقتی یک تجارت با دیگران گروه بندی می شود، می تواند هدف جذاب تری به نظر برسد.
رایج ترین انواع حملات سایبری
- فیشینگ زمانی است که یک مجرم سایبری جعل هویت افراد و برندهای قابل اعتماد می شود. به عنوان مثال، مهاجمان ممکن است با جعل هویت یک شرکت پشتیبانی فنی محبوب، شما را مجبور به نصب یک نرم افزار مخرب کنند که به آنها دسترسی کامل به داده های رایانه شما می دهد. کاربران ممکن است فریب داده شوند تا اعتبار حساب خود یا سایر اطلاعات شخصی مانند اطلاعات بانکی و مالی را تحویل دهند.
حملات فیشینگ ممکن است به شدت به سمت یک فرد خاص یا غیر هدفمند باشد و به طور همزمان برای تعداد زیادی از افراد ارسال شود.در ادامه با دو مورد از انواع فیشینگ آشنا خواهیم شد .
- فیشینگ بوتیک از کمپین های دست ساز برای هدف قرار دادن چند سازمان استفاده می کند، اما کمی کمتر شخصی سازی شده است.
- فیشینگ انبوه از کمپین های خودکار استفاده می کند که افراد یا سازمان های زیادی را هدف قرار می دهد.
حملات فیشینگ از کانالهای مختلفی استفاده میکنند – از ایمیل یا پیامک گرفته تا برنامهها و وبسایتهای پیامرسان. در واقع، آنها می توانند تقریباً به عنوان هر نوع ارتباطی نشان داده شوند و اغلب به نظر می رسد که حاوی پیوندهای قانونی هستند.
- بدافزار زمانی اتفاق میافتد که نرمافزار مخرب روی دستگاه کاربر نصب شود. این نرمافزار ممکن است بتواند ضربههای کلید را برای ثبت جزئیات یک رمز عبور ضبط کند، یا حتی ممکن است مستقیماً توکنها و گذرواژههای احراز هویت را بدزدد یا پینهای یکبار مصرف را رهگیری کند. و هنگامی که شخصی از طریق این روش ها به نام کاربری و رمز عبور حساب دسترسی پیدا کرد، می تواند وارد شود و هر کاری که صاحب حساب می تواند انجام دهد.
بدافزار همچنین شامل باجافزار است ، نوعی بدافزار که مهمترین فایلها یا دادههای سازمان را رمزگذاری میکند، آنها را غیرقابل خواندن میکند و سپس پیامی را به سازمان ارسال میکند که خواستار پرداخت «باج» است. به روز نگه داشتن نرم افزار یکی از مهم ترین راه های محافظت در برابر بدافزارها است.
بسیاری از مردم فکر میکنند که نقض بدافزار زمانی رخ میدهد که یک مجرم سایبری فعالانه تلاش میکند به یک سیستم نفوذ کند، اما واقعیت این است که بسیاری از نقضها زمانی اتفاق میافتند که مجرمان سایبری کارمندان را فریب میدهند تا بدافزار را روی لپتاپهایشان نصب کنند، مشابه حمله فیشینگ. این رویکرد می تواند دسترسی مجرمان سایبری به یک سیستم را بسیار آسان تر کند.
و مانند فیشینگ، بدافزار همیشه نتیجه یک حمله هدفمند نیست. برخی از کمپینهای بدافزار، مجموعههای زیادی از کاربران را هدف قرار میدهند، اعتبارنامهها را جمعآوری میکنند و سپس اطلاعات را دوباره به بازیگران بد میفروشند. بنابراین حتی اگر کسی به طور خاص کسب و کار شما را هدف قرار ندهد، اعتبار شما ممکن است در دسترس مهاجمان فرصت طلب قرار گیرد. در بسیاری از موارد، کارکنان شما اولین خط دفاعی هنگام جلوگیری از حمله سایبری هستند.
در بخش بعدی، اهمیت آموزش کارکنان خود را در زمینه امنیت سایبری و مفاهیم کلیدی که باید در آن گنجانده باشید، مورد بحث قرار خواهیم داد.
تمامیه این مقالات از مرجع معتبر Google جمع آوری شده است …
جهت مطالعه مقالات آموزشی بیشتر به آموزشگاه ویراتوس سر بزنید …