اصطلاحا به فرآیند جمعآوری اطلاعات و آمادهسازی هدفمند آن برای پاسخگویی به یک یا چند دغدغهی کاربران اینترنتی گفته میشود.
میتوانید تولید محتوا را مانند فرآیند ساخت یک نوع غذای محبوب در نظر بگیرید . در این فرآیند ، ابتدا شما باید مواد اولیه را در اختیار داشته باشید (تحقیق و تفحص دربارهی موضوع محتوا) ، سپس استراتژیها و ایدههای خود را به آن بیفزایید . هدف شما از ساخت محتوا ، باید مانند یک چاشنی باشد که به خوبی در محتوا حل شده است . سپس محصول نهایی را در فضای آنلاین در اختیار مخاطبان هدف قرار میدهیم تا آنها را به جهتی که میخواهیم روانه سازیم.
به عبارتی ، شما از طریق تولید محتواست که میتوانید توانمندیها و تخصص خود را اثبات کنید . محتوایی که تولید میکنید به مردم و جامعهی آنلاین کمک میکند تا با کسبوکار شما ، برند و محصولات شما بیشتر آشنا شوند . محتوا به شما کمک میکند مردم را به خود جذب کنید ، برایشان دغدغه ایجاد کنید و با ارائهی راهحلی برای دغدغهی ایجاد شده ، آنها را به سمت برند خود بکشانید . این محتواست که بازدیدکنندگان را به سوی وبسایت و صفحهی شما میکشاند و باز هم این محتواست که برای شما درآمدزایی میکند .
برای تولید محتوا ، ما به ایدهها و موضوعاتی نیاز داریم که با نیازها و دغدغههای خریدارانمان جور باشد . در قدم بعدی ، جهت درک بهتر این ایدهها یا موضوعات ، جلوههای تصویری و متنی را هم به آن میافزاییم .
نکتهای را از یاد نبرید : تولید محتوا صرفا به نگارش محتوای متنی گفته نمیشود و انواع مختلفی از محتواها را شامل میشود . در بخشهای بعدی بیشتر دربارهی آنها سخن خواهیم گفت .
تولید محتوا به شما کمک میکند تا یک ارتباط مستحکم با مخاطبان آنلاین خود برقرار کنید. علاوه بر این، ساخت و ایجاد محتوا یکی از استراتژیهای جدی و مهم بیزینس است. تولید محتوا هدفمند کاربردهای بسیاری دارد، به عنوان مثال:
شناخت انواع روشهای تولید محتوا بسیار ضروریست. شما باید دقیق بدانید کدام نوع محتوا با انتظارات و علاقمندیهای مخاطبانتان همسو است. معمولا یکی از تریکهای مارکتینگ این است که اکثر یا تمامیِ انواع محتوا حین ایجاد محتوا مورد ملاحظه قرار بگیرند. اما نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید، باید با بودجه، اهداف و ایدههایتان هم جور باشد.
اشتباهی که اکثر افراد حین تولید محتوا مرتکب آن میشوند؛ این است که تمامی بودجه خود را صرفِ چند نوع محتوای محدود میکنند و دیگر فرصتی برای تولید انواع دیگری از محتواها باقی نمیماند! شما باید یک محتوای مرتبط و مفید بسازید که تاثیری را که مدنظر دارید، اعمال میکند. بنابراین شناخت نوع محتوایی که نیاز دارید، کمک میکند تا بتوانید بیشترین بازده را از فرآیند تولید و ساخت محتوا دریافت کنید.
انواع تولید محتوا میتوانند بر دو اساس با هم فرق داشته باشند:
بیایید در بخش بعد، نگاهی دقیقتر به شگردهای مختلف تولید محتوا بیندازیم.
بسیاری از کارآفرینانِ موفق اعتقاد دارند که اگر تولید محتوا اصولی و حسابشده باشد، میتواند بشدت سودآور واقع شود. ژانویهی سال ۱۹۹۶ بود که بیل گیتس، مقالهی معروف خود را با عنوان «محتوا پادشاه است»، نوشت و آن را در وبسایت مایکروسافت منتشر کرد. وی در این مقاله اعتراف کرد که کیفیتِ محتوای هر برند تعیینکنندهی موفقیت برند در پولسازی خواهد بود .
برای نگارش محتوای موفق، شما باید بدانید که در هر پلتفرم باید از چه نوع محتوایی استفاده کنید :
تولید محتوا یک امر ضروری در بازاریابی دیجیتال است. وقتی محتوا تولید میکنید، در حقیقت دارید اطلاعاتی کاربردی و رایگان را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهید، مشتریان بالقوه را به وبسایت خود جذب میکنید و از همه مهمتر، مشتریان سابق خود را با تولید یک محتوای باکیفیت و اصولی، در چنگ خود نگه میدارید.
آمارها نشان دادهاند که نگارش محتوا میتواند ارزش کمپانی یا برند شما را شدیدا افزایش دهد. بنا بر اطلاعات کسبشده، حدود۴۰ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که بازاریابی محتوایی یکی از ستونهای اصلی بازاریابیست. ۸۰ درصد از این بازاریابان اذعان کردهاند که برند آنها به محتوا به چشم یک استراتژی بیزینسی و تجاری مینگرد. از طرفی بازاریابان B2B دادههایی در دست دارند که نشان میدهد محتوا میتواند کانالی برای هدایت مخاطب به صفحهی شما ایجاد کند و تا به حال ۶۰ درصد در این زمینه موفق بوده است. بعلاوه محتواسازی پایدار و سروقت میتواند تا حدود ۵۱ درصد در ایجاد کانالهایی برای درآمدزایی سودبخش باشد. از طرفی محتواسازی تا ۴۷ درصد در ایجاد جامعهی مخاطبان (سابسکرایبرها) موثر است.
حدود ۱۰ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که تولید محتوا میتواند یک سرمایهگذاری درآمدزا و بشدت سودآور باشد. از این رو، میتوان محتوا را برابر با رشد یک کسبوکار دانست .
تولید محتوا رمزِ جذب نمودن مشتری به برند شماست. هدف از محتواسازی این است که علاوه بر ایجاد مشتریهای بالقوهی جدید، بتوان مشتریهای سابق را همچنان به برند وفادار نگه داشت. علاوه بر این، هدف از محتواسازی این است که مشتری را از چیزی آگاه کنیم (معمولا آگاهسازی مردم از برند)، بر افکارشان تاثیر بگذاریم و سپس آنها را به خرید محصولات یا خدمات خود ترغیب کنیم .
تولید محتوا باکیفیت و جذابی که بتواند خواننده را درگیرِ وبسایت و محصولات شما کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای شما باید ارزشمند باشد و استراتژیهایی را در آن به کار ببندید که مطمئن باشید محتوا را به دست کاربرِ درستی رساندهاید. اینکه بتوانید ترندهای جدید محتوانویسی را بشناسید، به شما کمک میکند بهتر مشتریهای بالقوه خود را بیابید و محتوای بهتری خلق کنید .
هدایت کردن ترافیک ارگانیک به وبسایت، یکی از اهداف اصلی تولید محتوا به صورت اصولی و هدفمند است. ابزار مدیریت جستجو در گوگل بسیار قدرتمند و هوشمند است. این ابزار از طریق سوالات گوناگون، نتایج محلی، باکسهای سوال و جواب و پنلهای مختلف، بهترین تجربهی جستجو را برای کاربران ممکن میسازد. در این میان، افزایش نرخ کلیک و ترافیک ارگانیک برای اینکه به رتبهی برتر گوگل برسید، اهمیت بسیار زیادی دارد. اما چگونه میتوان محتوایی تولید کرد که چنین نتیجهای به همراه داشته باشد؟
1. یک محتوای خوب، به موضوع جستجو شده مرتبط است و کاربر میتواند پاسخ خود را به طور جامع در آن بیابد. حدود ۸۷ درصد از کاربران گوگل اذعان کردهاند که محتوایی را ترجیح میدهند که هم مرتبط باشد، به موضوع شاخ و برگ نداده باشد و با زبانی روان سخن گفته باشد.
2. چیز جدیدی برای گفتن داشته باشد. ۸۸ درصد از مردم اعتقاد دارند که یک محتوای خوب، محتواییست که آنها را وادار به فکرکردن کند و چیز جدیدی را به آنها آموزش دهد.
3. احساسات خواننده را نشانه بگیرد! ۹۴ درصد از کاربران گوگل اعتقاد دارند که بیشتر با محتوایی ارتباط برقرار میکنند که داستانی برای گفتن دارد. چنین محتوایی با دغدغههای روزمرهی جامعهی هدف خود همخوانی دارد و به خوبی میتواند سنسورهای احساسات خواننده را قلقلک دهد.
4. قواعد سئو به خوبی در آن اجرا شده باشد. از تعداد کلمات کلیدیِ تکرار شده گرفته، تا طول جملات و حتی تصاویر به کار رفته در محتوا، همگی به صورت متعادل در محتوا اعمال شدهاند.
5. از مرتبطترین کلمات کلیدی در آن استفاده شده است. محتوایی ایدهآل است که علاوه بر تضمین کیفیت و اثربخشیِ آن، از کلمات کلیدی پرسرچ و پرطرفدار استفاده کرده باشد.
دیجیتال مارکتینگ این روزها اهمیت بسیار زیادی برای تولید محتوا قائل است. دنیای بازاریابی دیجیتال به شدت تحت تاثیر محتوا قرار دارد و با کمک تولید محتواهای ارزشمند، سودهای آسمانخراشی برای کسبوکارهای مختلف ایجاد کرده است. با وجود میلیاردها سفارش تولید محتوا که روزانه انجام میشوند، یافتن یک نویسنده محتوای زیرک و حرفهای که هم به اصول سئو چیره باشد و هم قلمی قدرتمند داشته باشد، کار دشواریست.
خوشبختانه آژانس تبلیغاتی ویراتوس ، به عنوان نخستین پلتفرم تخصصی تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ در ایران ، شما را با حرفهایترین نویسندگان سئوکار مرتبط خواهد ساخت . تولید و نگارش محتواهای حرفهای با بالاترین کیفیت و قیمتی اقتصادی، موجب شده است تا اکثر شرکتهای مطرح ایران و جهان برای تولید محتوا تخصصی و متبحرانه، ویراتوس را انتخاب کنند. میتوانید جهت اطلاع بیشتر در زمینهی خدمات آژانس تبلیغاتی ویراتوس کلیک نمایید .
شرکت تبليغاتی ويراتوس با بيش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تبلیغات ، مفتخر است که با ارائه خدمات نوین و خلاقانه در حوزه تبليغات محيطی و مجازی ، به شما در مسیر پیشرفت کسب و کار و رسیدن به اهدافتان کمک کند .
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تبليغاتی ويراتوس می باشد © 2020