شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است فارغ از خلاقیت بوده و شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.
هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید.
یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.
در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.
هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.
آمارهای رسمی در کشورهای پرجمعیت نشان میدهد که مردم بیش از ۷۰٪ شبانه روز را در بیرون از خانه میگذرانند و مدام در حال رفتوآمدهای بین شهری و یا برون شهری هستند. از این رو تبلیغات محیطی بهترین رسانه برای اهداف زیر هستند :
از مهم ترین مزایای این روش از تبلیغات میتوان به افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول و یا خدمات و همچنین افزایش فروش اشاره نمود و معایب این روش تبلیغات عبارتند از :
پاسخ این سوال به سطح بلوغ کسبوکار شما و هدف از کمپینی که قصد دارید آن را اجرا کنید بستگی دارد . اگر هدف شما تنها افزایش آگاهی از برندتان است . میتوان آن را کافی دانست ولی بهتر است برای فعالیتهای بعدی خود در این راستا یک برنامه داشته باشید . برای اهدافی مانند فروش محصول یا خدمات نیاز است تا مخاطب را یک مرحله دیگر به خود نزدیک کنید و او را به سایت ، اپلیکیشن و یا مکان حضوری هدایت کنید . پس بهتر است در فضاهای دیگر نیز حضور داشته باشید تا بتوانید اقدام مورد نظر را از مخاطب دریافت کنید .
تقریبا تمام کسب و کارها میتوانند از انواع تبلیغات محیطی استفاده کنند . نکتهای که مهم است درنظر گرفته شود انتخاب درست جایگاه تبلیغاتی ، پیام کمپین ، نحوه انتقال درست پیام و… است . همه ما برندهای زیادی را دیدهایم که برای این دسته تبلیغات بسیار هزینه کردند ولی به دلیل نداشتن برنامه درست تبلیغاتی دیگر هیچ نامی از آنها به میان نیامد !
محبوبترین سازه برای تبلیغات محیطی است که در ابعاد بزرگ ساخته شده و معمولا دارای روشنایی است . معمولا در حاشیه خیابانها ، بزرگراهها ، آزادراهها و جادهها قرار می گیرد . دستهبندی آن ها به صورت زیر می باشد :
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات بيلبورد بايد بدانيد ! )
استرابوردها نسل جدید تبلیغات محیطی هستند که برای آگهی ها و اطلاع رسانی ها از آن ها استفاده می شود و برخلاف اغلب بیلبوردها که به صورت افقی اند استرابوردها به صورت عمودی با عرض ۳ متر و طول ۴ متر طراحی شده اند .
اجاره استرابورد بهترین گزینه برای تبلیغات محلی است و هزینه رزرو استرابورد بسیار کمتر از اجاره یک بیلبورد است .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات استرابورد بايد بدانيد ! )
لمپوست بنرها (Lamp Post Banner) به نوعی از تبلیغات محیطی گفته میشود که بنرهای تبلیغاتی بر روی پایهی لامپهای شهری که در بلوارها و پیاده روها قرار دارند نصب میشود .
یکی از مزیتهای لمپوست بنرها، استفاده از دو وجه بنر است که متن تبلیغ از پشت و جلو برای تمامی افراد قابل مشاهده است .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات لمپوست بنر بايد بدانيد ! )
لایت باکس یکی از روشهای مدرن و جذاب تبلیغات محیطی است که در فضای بسته مانند ورزشگاه، فروشگاه و … نیز قابل استفاده است .
طراحی لایت باکسها (Light Box) به صورت یک پوستر است که زیر آن نور قرار دارد و در ابعاد و حتی اشکال مختلف مربع، دایره، مستطیل و … طراحی و تولید میشوند .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات لایت باکس بايد بدانيد ! )
یکی از روشهای رایج تبلیغات محیطی استفاده از بدنه اتوبوس و قطارهای شهری (مترو) برای اجرا تبلیغات است که به طور مداوم در طول روز در مرض دید هزاران فرد قرار میگیرد . این روش تبلیغات محیطی نیز همانند سایر روشها مزایا و معایبی که با مطالعه و بررسی میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تبلیغات اتوبوسها و قطارها برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات اتوبوس بايد بدانيد ! )
با پیشرفت تکنولوژی ، نوع جدیدی از تبلیغات محیطی روی کار آمد که به آن تلوزیون شهری (Urban TV) یا صفحات نمایش (Advertising TV screens) گفته می شود . تلوزیون های شهری نوعی از ابزارهای تبلیغات محیطی هستند که از اتصال چند کابینت یک متر در یک متر تشکیل می شوند .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات تلوزیون های شهری بايد بدانيد ! )
مبلمان شهری (Urban furniture) یا مبلمان خیابانی (Street furniture) یک اصطلاح کلی برای اشیا و تجهیزاتی مانند نیمکتها ، موانع ترافیکی ، ستونها ، صندوقهای پست ، باجههای تلفن ، ایستگاههای اتوبوس ، ایستگاههای تاکسی ، آبخوریها ، سطل زبالهها و … است که از آنها برای تبلیغات محیطی میتوان استفاده کرد .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات مبلمان شهری بايد بدانيد ! )
به بنرهای تبلیغاتی که بر روی عرشه پلهای وسایل نقلیه یا پل عابر پیاده نصب میشود تبلیغات عرشه پل یا پل بنر گفته میشود .
تبلیغات عرشه پل همانند بیلبوردها تاثیر بسزایی در تبلیغات دارد و اگر طراحی بنر هوشمندانه باشد تاثیر آن را چندین برابر میکند .
در گذشته تبلیغات محیطی فقط به بیلبوردهایی که محل قرارگیری دقیقی داشتند محدود میشد اما امروز به آسانی میتوان یک بنر را بر روی عرشه پل نصب کرد .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات پل عرشه بايد بدانيد ! )
استند تبلیغاتی (Advertising Stand) سازه ای است که انواع بنر با طرحهای مختلف روی آن نصب میشود تا نمایش بهتر و واضحتری را به دید عموم برساند . استند علاوه بر تبلیغ میتواند در جهت اطلاع رسانی مورد استفاده قرار گیرد . ویژگیهایی مانند جلوهی زیبای کار ، وزن سبک ، قابل حمل بودن ، نصب و جمع کردن آسان و نیز قیمت مناسب استند موجب شده که در بسیاری از اماکن از جمله نمایشگاهها ، همایشها ، سالنهای کنفرانس ، بیمارستانها ، آژانسها ، دفاتر پیشخوان و … مورد استفاده قرار بگیرد .
جهت مشاهده بيشتر کليک کنيد : ( هرآنچه که درباره تبلیغات تابلو استند بايد بدانيد ! )
امروزه استفاده از تبلیغات آنلاین بسیار رایج شده است و کاربران روزانه با هزاران تبلیغ و حجم انبوهی از اطلاعات بمباران میشوند به همین دلیل اکثر کاربران تبلیغات آنلاین را مسدود میکنند که باعث آزارشان نشود اما تبلیغات محیطی را نمیتوان مسدود کرد و در دید تمام افراد خواهد بود .
ناگفته نماند که همه ی کسب کار های شرکتی ، فروشگاهی و آموزشگاهی جهت به خاطر ماندن بهتر در یاد و خاطر کاربران خود می توانند از تبلیغات مجازی همچون طراحی سایت و تیزر های تبلیغاتی استفاده کنند و در همه ی تبلیغاتی که در محیط و اطراف شهر ایجاد کرده اند ، آدرس سایت خود را ذکر نمایند .
با توجه به این موضوع پیشنهاد میشود کسب و کارها از انواع تبلیغات محیطی مانند اجاره بیلبورد در راستای اهداف برندینگ و جذب مشتری اجتناب نکنند .
شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است فارغ از خلاقیت بوده و شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.
هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید.
یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.
در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.
هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.
شرکت تبليغاتی ويراتوس با بيش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تبلیغات ، مفتخر است که با ارائه خدمات نوین و خلاقانه در حوزه تبليغات محيطی و مجازی ، به شما در مسیر پیشرفت کسب و کار و رسیدن به اهدافتان کمک کند .
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت تبليغاتی ويراتوس می باشد © 2020